Waarom meedoen?

  • Omdat uw organisatie geeft om haar medewerkers en een duurzame omgeving wilt faciliteren.
  • Om al uw medewerkers / studenten de mogelijkheid geven zichzelf op te leiden over stress, zodat zij weerbaarder worden en duurzamer inzetbaar zijn.
  • Om mee te denken over innovatieve manieren om stress holistisch aan te pakken.
  • Om de kracht van spel in uw organisatie te onderzoeken.

 

Wat houdt de pilot in?

Als u meedoet aan de pilot zal u een besloten School for Ninja applicatie via interne kanalen (intranet) aanbieden aan uw medewerkers / studenten. Zij kunnen vrijwillig besluiten om mee te doen. In de game vinden spelers quests die over stress gaan, deze quests voeren zij uit in hun dagelijks leven. De quests worden afgerond door hierover verslag te doen in de School for Ninja community. De quests zijn gemaakt door School for Ninja bv. en verschillende zorgverleners. De quests zijn samengesteld o.b.v. Theory U (Otto Scharmer, MIT). De geschatte speeltijd van de game is 5 maanden en de geschatte tijdsbesteding per speler is 2 uur per week.

 

Wie beheert de game?

 De game wordt technisch beheert door de School for Ninja bv. Een professionele zorgverlener zal de user-generated-content uit de pilot monitoren. Dit kan uw vaste zorgverlener zijn, of een van onze partners. Spelers data wordt opgeslagen in de School for Ninja non-profit stichting. Spelers zijn in de game anoniem. Als organisatie krijgt u geen gegevens die te herleiden zijn naar individuen.

 

Wat vragen we van uw organisatie?

 Van onze pilot-partners vragen wij een hoge betrokkenheid. We starten de pilot niet voor u, maar met u. Twee vertegenwoordigers van uw organisatie zullen middels een aantal sessies meewerken en denken met het School for Ninja projectteam. Samen zullen we leren over de stress van mensen in uw organisatie en samen zullen we leren over het effect van de gamified interventie. Over hoe uw betrokkenheid wordt uitgedrukt in tijd en geld gaan we graag met u in gesprek.

 

Waarom meedoen?

Een gamified interventie is niet alleen een leuk en innovatief middel om content over te brengen, maar werkt ook als opzichzelfstaande oplossing. Mensen leren immers van nature door te spelen, dus waarom zullen we niet over stress leren door te spelen?

Uit recente onderzoeken blijkt keer op keer dat het effect van leefstijlinterventies een gunstige uitwerking heeft op geestelijke aandoeningen. Tijdens de School for Ninja pilot zullen we meten of onze gamified interventies ook een positief effect hebben.

Deelt jouw organisatie de duurzame missie van School for Ninja? Zoekt jouw organisatie een leuke, innovatieve en vooral positieve manier om contact te leggen met de markt? Dan is samenwerken in een pilot met School for Ninja de oplossing.

Wat houd de pilot in?

Spelers kunnen vrijwillig besluiten om mee te doen met de School for Ninja. In de game vinden spelers quests die over stress gaan, deze quests voeren zij uit in hun dagelijks leven. De quests worden afgerond door hierover verslag te doen in de School for Ninja community. De quests zijn gemaakt door School for Ninja bv. en zorgverleners. De quests worden samengesteld o.b.v. Theory U (Otto Scharmer, MIT). De geschatte speeltijd van de game is 5 maanden en de geschatte tijdsbesteding per speler is 2 uur per week.

Wat vragen we van uw organisatie?

De School for Ninja wordt op twee manieren op de markt gebracht: 1. als besloten omgeving voor organisaties (werkgevers en scholen) en 2. als openbare app in de appstore. Beiden zullen we testen middels een pilot en voor beiden omgevingen zullen we samenwerken met professionele zorgverleners. Voor de pilot met organisaties zoeken we zorgverleners die meerdere coaches in dienst hebben. We kunnen u voor de pilot matchen aan een geïnteresseerde organisatie of aan een van uw bestaande klanten. Voor de pilot met individuen kunnen gecertificeerde coaches zich individueel aanmelden.

Van onze pilot-partners vragen wij een hoge betrokkenheid. Zorgverlenende partners zullen middels een aantal sessies meewerken en denken met het School for Ninja projectteam. De zorgverlenende partner kan zelf leefstijlinterventies aandragen voor in de game en zal user-generated content monitoren. Samen zullen we leren over de stress van spelers en samen zullen we leren over het effect van de gamified interventie. Over hoe uw betrokkenheid wordt uitgedrukt in tijd en geld gaan we graag met u in gesprek.

Wie beheert de game?

De game wordt technisch beheert door de School for Ninja bv. De zorgverlener zal de user-generated-content uit de pilot monitoren. Spelers’ data wordt opgeslagen in de School for Ninja non-profit stichting. Spelers zijn in de game anoniem. De organisatie en zorgverlener krijgen zonder toestemming van de speler geen inzicht in gegevens die te herleiden zijn naar individuen.

Heb je geen interesse om als individu of organisatie mee te doen aan een pilot, maar wel een andere motivatie om bij een pilot betrokken te worden, dan horen we graag van je! Vul het onderstaande formulier in, dan nemen we contact met je op.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

37%

medewerkers onder de 35 zich dermate gestrest voelt dat zij overwegen om van baan te veranderen.

14%

van de medewerkers denkt dat hun bedrijf geen enkele interesse heeft voor hun geestelijk welzijn.

60%

van de medewerkers die re-integreren van een burn-out bang is tegen dezelfde dingen aan te lopen en een terugval vreest.

33%

medewerkers die re-integreert, een eventuele terugval niet of nauwelijks bespreekt.

14%

van alle medewerkers burn-out klachten heeft.

Bronnen:
– TNO 2016
– ZilverenKruisAchmea 2017
– ADPWorkforceView Europe 2018